Kakšne sposobnosti potrebuje digitalni marketingaš?

Za vse, ki vas zanima kariera v digitalnem marketingu, je spodaj pripravljenih nekaj odgovorov na najpogostejša vprašanja iz področja digitalnega trženja. Podrobneje je odgovorjeno na to kakšne so zahtevane kvalifikacije za digitalnega tržnika, kakšne sposobnosti potrebuje nekdo, ki se želi učinkovito ukvarjati s SEO optimizacijo spletnih strani, kako visoke plače si lahko v digitalnem marketingu, v Sloveniji, obetate in ali odgovor na to ali je biti digitalni marketingaš, zahtevna panoga ali ne.

Načeloma se sposobnosti, ki jih potrebuje učinkovit in uspešen digitalni marketingaš, delijo na:

  • sposobnost analitičnega pregleda na več spletnih kanalih, hkrati (multichannel analytics) in Google analitika
  • sposobnost upravljanja z družabnimi omrežji
  • sposobnost upravljanja s plačljivimi oglaševalskimi platformami (npr. Google Ads=
  • sposobnost optimizacije spletnih strani (SEO)
  • vsebinski marketing
  • sposobnost integracije, povezovanja in analitičnega načrtovanja marketinških kampanj
  • email marketing
digitalni marketingaš sposobnosti

Kaj boste našli v tem zapisu…

Kakšne so kvalifikacije za digitalnega tržnika/marketingarja?

Glede na to, da se sam digitalni marketing, deli na ogromno vej in kanalov, preko katerih je mogoče na različne načine digitalno tržiti, so kvalifikacije za digitalnega tržnika od veje spletnega kanala, do veje kanala, različne, različno zahtevne in različno dinamične.

Digitalni tržniki, ki želite učinkovito prodajati predvsem preko Googla, morate posedovati predvsem znanja iz priprave SEO ustreznih spletnih vsebin, sicer pa vse večje platforme, ki omogočajo učinkovito trženje, skoraj od vsakega digitalnega tržnika, zahtevajo poznavanje njihovih plačljivih možnosti oglaševanja, na njih. Saj brez plačljivega nastopa na največjih spletnih kanalih, praktično uspeha ni (razen na Googlu, kjer pa je namesto denarja, zahtevano predvsem precej ogromno časa).

Kvalifikacije potrebne za digitalne tržnike se dotikajo predvsem sposobnosti priprave ustreznih prodajnih in informativnih spletnih vsebin, poznavanje zakonitosti optimizacije spletnih strani ter poznavanje delovanja plačljivih možnosti oglaševanja na najrazličnejših spletnih platformah.

Na družabnih omrežjih je za digitalne marketingaše predvsem priporočljivo poznavanje veščin spletne komunikacije, PR nastopa, veščin mreženja in psihološko prodajnih veščin.

Prva bonitetna agencija d.o.o. o zahtevanih kvalifikacijah za digitalne marketingaše v njihovem podjetju

Na slovenski bonitetni hiši Prva bonitetna agencija d.o.o. ocenjujejo, da mora danes digitalni marketingaš biti sicer specialist na enem izmed digitalnih kanalov, a vseeno s posluhom za integracijo digitalnega trženja in nastopa na vsa področja. Njihova aplikacija ebonitete, se sicer vrhunsko trži čez Google iskalnik, a to ne pomeni, da digitalni strokovnjaki in tržniki, lahko na ostalih spletnih kanalih, spijo. Nasprotno; dela v digitalnem trženju je vedno dovolj, za vse, pravi digitalni marketingaš pa mora znati povezati posamezne koncepte digitalnega pojavljanja, na vseh izmed njih, v celovito in smiselno enoto.

Kakšne sposobnosti so potrebne za SEO optimizacijo spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani v prvi vrsti zahteva discipliniranega in dobro organiziranega digitalnega marketingaša, ki uživa pri pripravi spletnih vsebin, hkrati pa obvlada osnovne zakonitosti pisanja SEO ustreznih spletnih vsebin, kakor tudi osnovne zakonitosti uvrščanja spletnih vsebn na prva mesta na Googlu, tudi za vsebine, SEO optimizirane za najtežje ključne besede.

Načeloma mora digitalni marketingaš za področje SEO obvladati onsite SEO optimizacijo, offsite SEo optimizacijo ter tudi tehnično optimizacijo spletnih strani.

Spletna trgovina jedilne mize Pohištvo123.si o zahtevah pri njih glede poznavanja digitalnih tržnikov glede SEO optimizacije

Jedilne mize Pohištvo123.si kot svoj glavni digitalni kanal že vrsto let razvijajo pretežno SEO optimizacijo spletnih strani, zato so zahteve in standardi na področju poznavanja SEO optimizacije, pri njih, razmeroma strogi in visoki. Pri Pohištvo123.si so prepričani, da je sledenje aktualnim SEO smernicam, glede na to, kako pogosto in hitro se SEO optimizacija, zaoustruje, ključno za dolgoročni uspeh njhove trgovine – posledično tudi v izobraževanje marketingarjev za SEO optimizacijo, vlagajo ogromno.

Kako visoke so plače v digitalnem marketingu?

V Sloveniji se plače za digitalni marketing, v spletnih in digitalnih agencijah vrtijo okrog 1200€ neto za junior digitalne marketingarje ter okrog 1500€ neto za senior digitalne marketingaše. Seveda obstaja nekaj digitalnih agencij, ki višjemu nivoju digitalnih strokovnjakov, namenjajo tudi okrog 2000 in do 2500€ neto, a so te plače v digitalnem marketingu, prej izjema kot pravilo.

V tujini so plače v panogi digitalnega marketinga nekajkrat višje, ni pa odveč poudariti, da je tudi stopnja zahtevanega znanja in stopnja konkurence, na tujih trgih, višja.

Večina slovenskih digitalnih strokovnjakov, ki cilja na višje plače v digitalnem marketingu, je do teh, višjih plač, prišla tako, da se samostojno ukvarja z digitalnim marketingom, sicer pa se plače v digitalnem marketingu, razlikujejo tudi v odvisnosti od tega kateri digitalni kanal, posameznik pokriva.

Velika konkurenca in ogromno digitalno marketinških ponudnikov je na področju upravljanja s socialnimi omrežji; tukaj se storitve za upravljanje, vodenje ali deligiranje profila podjetij ali posameznikov, vrtijo okrog 200€ do 400€ na mesec, za LinkedIn družabno omrežje, medtem, ko vodenje profilov na Facebooku in Instagramu sodi v rang med 150€ in 200€ na mesec.

Optimizacija spletne strani je pri nekaterih agencijah ovrednotena na 6000 € na leto, pri drugih, manjših posameznikih pa okrog 250€ neto na mesec.

Ali je biti digitalni marketingaš, zahtevna panoga?

Biti učinkovit in uspešen digitalni marketingaš, na vseh spletnih kanalih, hkrati, je nemogoče, tako, da je ocenjevanje zahtevnosti panoge digitalnega marketinga, kot celote, pravzaprav težko.

Zahtevnost panoge po posameznih digitalnih kanalih je odvisna od ciljev in namenov nastopa marketingašev na posameznih kanalih. Ter seveda od uresničevanja in doseganja ciljev.

Še najhitreje se cilji digitalnega trženja ponavadi dosežejo preko uporabe plačljivih oglaševalskih orodij posameznih spletnih platform (Google Ads, Facebook oglaševanje, itd…), a niso ti pristopi k trženju v digitalnem svetu, vedno najcenejši.

Najpočasnejša pot do učinkovite digitalne transformacije je ponavadi skozi optimizacijo spletnih strani, zato se je poslužuje malo podjetij v prvem planu. A, ko podjetja skozi leta nastopa in prodaje v digitalnem svetu, ugotovijo, da jih plačani pristopi k digitalnemu trženju, iz leta v leto, vedno več stanejo, začnejo investirati predvsem v SEO optimizacijo in naravno/organsko rast vidnosti svoje digitalne pojavnosti.

Dodatne informacije:

  • eden najbolj praktičnih in uporabnih nasvetov iz naslova preverjanja sposobnosti, ki jih potrebuje učinkovit digitalni marketingaš v današnjem, spletnem in digitalnem svetu, je, da le ta svoje sposobnosti poskuša primerjalno umestiti med podjetja, ki za svoje spletne strani, najemajo najboljše digitalne marketingaše. V Sloveniji ima definitivno vrhunsko digitalno marketinško podporo npr. spletna stran Pikapolonica, zato vsem, ki se zanimate za izboljšanje svojih sposobnosti na področju digitalnega marketinga, priporočamo, da natančno opazujete kako se digitalnega trženja, lotevajo na Pikapolonica.si.

Viri:

1 – 5 digital marketing skills you need to master to thrive in tomorrow’s workplace
2 – Skills You Need to Rock Your Career
as a Digital Marketer