Kakšna je živčnost pri vas in kako uspejo uspešni ljudje ostati mirni

Kako se pozna  živčnost pri vas?

Ste kdaj živčni? Je živčnost vaš zvesti spremljevalec?

Preverite, kako uspejo uspešnji ljudje ostati mirni in kateri so sprožilci nervoze.

stres živčnost živčni sistem

Kako deluje živčnost?

Ima živčnost na vas velik vpliv?

Ko ste živčni, se v sistem vašega telesa sprošča poplava kemikalij in homonov, kot je npr. adrenalin.

Ta avtonomni živčni sistem sproži stresni odziv, kot je bega ali boj. Ta sistem je zansovan tako, da vam pomaga braniti se

ali pa pobegniti pred nevarnostjo.

Kratkoročno to poveča vaš utrip in hitrost dihanja, tako da lahko vaši možgani dobijo več kisika.

To vas pripravi, da se ustrezno odzovete na intenzivno situacijo.

 

 Znaki živčnosti:
🔴hoja s koraki v eno smer in potem nazaj – tempo je zelo pogost znak živčnosti.
🔴nemirno telo – nemirnost so majhni gibi telesa, zlasti rok in nog, v času živčnosti
🔴guganje ali zibanje
🔴pokanje členkov
🔴prekrižane roke
🔴grizenje nohtov, usnic.

 

Kako uspejo uspešni ljudje ostati mirni

Sposobnost obvladovanja svojih čustev in ohranjanja miru pod pritiskom je neposredno povezana z vašo uspešnostjo in samozavestjo.

TalentSmart, je izvedel raziskavo z več kot milijonom ljudi. Ugotovili so, da je 90 % najbolj uspešnih ljudi v času stresa, dobrih v obvladovanju veščin svojih čustev.

Te veščine obvladajo tako dobro, da v primeri neke situacije ostanejo mirni in pod nadzorom.

 

Čeprav sem naletela na številne učinkovite strategije, ki jih uspešni ljudje uporabljajo, ko se soočajo s stresom, vam jih tokrat predstavljam sedem.

Nekatere od teh strategij se morda zdijo očitne, vendar je pravi izziv v tem, da prepoznate, kdaj jih morate uporabiti.

Dokler se boste samo spraševali, kako se pomiriti, se ne bo veliko spremenilo.

 

Pomembno je tudi, da jih dejansko uporabite, ko ste pod stresom. Te satrategije, so odgovor na vaše vprašanje, kako se pomiriti.

 

Uspešni ljudje so našli odgovore, kako se pomiriti:

 

  1. Cenijo, kar imajo

Ko čutite hvaležnost za to kar imate, se izboljša vaše razpoloženje, saj hvaležnost zmanjša stresni hormon kortizol za 23%.

Raziskava opravljena v Kaliforniji je pokazala, da so ljudje, ki so vsakodnevno delali, da bi gojili odnos hvaležnosti, izboljšali razpoloženje, energijo in telesno počutje.

Ta zaključek lahko tudi sama potrdim.

 

  1. Se izogibajo vprašanju “Kaj če?”

živčnost stres situacija

 

 

“Kaj če?” izjave prilivajo olje na ogenj stresa in skrbi.

Stvari se lahko odvijajo v milijon različnih smeri. Več časa, ko vas je strah, manj časa porabite za osredotočanje in ukrepanje,

ki vas bo pomirilo ter obdržalo vaš stres pod nadzorom.

Kako se pomiriti, če sprašujete:” Kaj če?”? Umirjeni ljudje vedo, da jih bo to vprašanje samo odpeljalo tja, kamor ne želijo iti.

 

 

 

  1. Se zavedajo, da se vse dogaja za njih

Uspešni ljudje verjamejo, da je vsaka izkušnja ali izziv, priložnost za rast.

Vse se dogaja prav za vsakega od vas. Življenjske izkušnje nas vodijo do novega načina razmišljanja, do novega čustvovanje in novih odločitev.

Ker uspešni ljudje vedo, da se vse dogaja za njih in ne njim, so avtomatično odprti za rešitve.

Zato je tudi motivacija, njihova zvesta spremeljevalka.

 

4.Ostajajo pozitivni

Vaša lastna moč pozitivnih misli prekine stres tako, da pozornost možganov usmeri na nekaj, kar je popolnoma brez stresa.

Osredotočite se na nekaj pozitivnega. Najdite način, kako negativne misli spremeniti v pozitivne.

Vsaka pozitivna misel bo pomagala preusmeriti vašo pozornost.

Ko gre vse dobro in je vaše razpoloženje dobro, je to razmeroma enostavno. Ko stvari tečejo slabo in je vaš um preplavljen z negativnimi mislimi, je to lahko izziv.

V teh trenutkih pomislite na svoj dan in prepoznajte eno pozitivno stvar, ki se je zgodila, ne glede na to, kako majhna je.

Odločite se, da je danes vaš dan in da vam ga nič ne bo pokvarilo.

 

5. Se odklopijo

Ko ste na razpolago svojemu delu 24 ur na dan, 7 dni v tednu, ste izpostavljeni nenehnemu navalu stresorjev.

Če se prisilite biti brez povezave, se bo vaše telo oddahnilo od stalnega vira stresa.

Študije so pokazale, da lahko nekaj tako preprostega, kot je prekinitev gledanja in odgovarjanja na elektronsko pošto ter izključitev od socialnih omrežij, zmanjša raven stresa.

 

  1. Spijo dovolj

živčnost spanje stres

 

 

Ko spite, se vaši možgani dobesedno napolnijo, premešajo spomine dneva in jih shranijo ali zavržejo (kar povzroča sanje).

Tako se zbudite budni in bistre glave.

Spanje je eden od načinov kako se umiriti, ker se samokontrola, spomin in pozornost povečata, ko dovolj spite.

Pomanjkanje spanca, pa samo po sebi dvigne raven stresnega hormona, tudi brez prisotnega stresorja.

 

 

 

  1. Odstranijo negativni samogovor

Kako umiriti misli z obvladanjem negativnega samogovora?

Velik korak pri obvladovanju stresa vključuje zaustavitev negativnega samogovora.

 

Bolj, ko razmišljate o negativnih mislih, več moči jim dajete.

 

Večina naših negativnih misli je ravno to. Samo misel in ne dejstvo! Če velikokrat razmišljate o njih, postanejo to vaša prepričanja.

Ko vedno več verjamete negativnim in pesimističnim stvarem, je čas da se ustavite in jih zapišete.

Dobesedno prenehajte s tem kar počnete in si zapišite, o čem ste razmišljali.

Ko si boste vzeli trenutek, da upočasnite negativni zagon svojih misli, boste bolj racionalni in bistri pri ocenjevanju njihove resničnosti.

 

Ali je živčnost nalezljiva?

Da. Nervoza je zelo nalezljivo čustvo. Imamo zrcalne nevrone, ki samodejno sprejemajo in posnemajo močne čustvene signale drugih okoli nas.

PRIMER:

Ko so starši zaskrbljeni, se to zlahka prenese na njihove otroke.

Ko partnerja nekaj skrbi se zlahka znajdemo v tej živčni zanki.

Če gledamo negaitvne novice, v trenutku postanemo živčni.

Delo v živčnem delovnem okolju, zlahka prezrcalimo nase in oddidemo s takim občutkom domov.

Kolektivna krizna situacija nam lahko prinese nervozo.

 

Kateri so sprožilci živčnosti?

Sprožilcev je mnogo. Tu izpostavljam le nekatere.

➡️Delovni stres ali sprememba službe.

➡️sprememba bivalnih ureditev.

➡️nosečnost in porod.

➡️težave v družini in odnosih.

➡️velik čustveni šok po stresnem ali travmatičnem dogodku.

➡️verbalno, spolno, fizično ali čustveno zlorabo ali travmo.

➡️smrt ali izguba ljubljene osebe.

➡️izpit za avto

➡️ preverjanje znanja in zaključni testi v šoli

➡️razgovor za službo

➡️zmenek na slepo

➡️nova srečanja (npr. na dogodkih-mreženje)

➡️javni nastop

 

Kako staranje vpliva na živčnost?

Živčnost pri starejših osebah je lahko povezana z več pomembnimi dejavniki tveganja.

Ti med drugim vključujejo: kronična zdravstvena stanja, bolezni srca in ožilja, vključno z aritmijami in angino pektoris, bolezni ščitnice in sladkorne bolezni ter s  splošnimi občutki slabega zdravja.

 

Zakaj sem s starostjo vse bolj zaskrbljen?

Živčnost postane pogostejša v starejših letih in je najpogostejša pri odraslih osebah, srednjih let.

Ko se staramo. Se v naših možganih in našem živčnem sistemu dogajajo spremembe.

Polega tega, se živčnost lahko pojavi tudi zaradi drugih dejavnikov.

Ko se staramo, obstaja večjo verjetnostjo, da bomo doživeli stresne življenjske dogodke, ki lahko sprožijo živčnsot ali celo tesnobo.

 

Živčnost nas lahko spremlja celo življenje, če ji to dovolimo!

Ko smo otroci, nas skrbi ali bomo imeli prijatelje, kasneje kot najstnik se sprašujemo ali bomo dobili punco oz. fanta.

Mladostnik je ravnotako živčen na ljubezenjskem področju. Pravtako ga skrbi ali bo ljubljen in sprejet.

Mladi par skrbi o svojem naraščaju in bivalnem prostoru.

Ko smo srednjih let, nas skrbi ali bodo naši otroci uspešno zaključili šolanje, se zaposlili in našli ljubezen svojega življenja.

Ko človek končno malo zadiha, od vseh stvari, se zaveš, da se bližaš 60. letu in sedaj je čas za bolezen. No, vsaj drugi tako pravijo.

 

Starostniki nad 70. letom, pa že imajo skrbi o prejeti diganozi ali bolezni.

Ko se malo ozremo na naše življenja,  ugotovimo, da nas živčnost spremlja celo življenje, če ji to dovolimo.

Zato je izjemno pomembno, da se znamo sprostiti.

 

10 načinov za lajšanje občutkov živčnosti pri starejših

  1. Dihalne vaje. Globoko dihanje je odličen način za obvladovanje fizioloških simptomov tesnobe.
  2. Čuječnost.
  3. Telesna dejavnost.
  4. Spremembe prehrane.
  5. Socialna interakcija.
  6. Rutine.
  7. Higiena spanja.
  8. Sproščujoči hobiji.